Erfgoed relevant maken

Schermafbeelding 2013-02-27 om 23.36.13Waarom zouden we ons bezighouden met erfgoed? Is dat omdat we graag iets bewaren, omdat we zo nodig verhalen moeten vertellen over het verleden en daar graag bijpassende objecten bij tonen, is het omdat we het onze kinderen ook gunnen? Wij houden het erop dat we dit doen omdat het relevant voor ons is. Wie wij nu zijn, wat ons motiveert, richting geeft, verbaast en blij maakt, is mede gebaseerd op ons cultureel erfgoed.

Maar erfgoed is ook gewoon goede business. Het draagt bij aan de economie (en hoe!) en het vestigingsklimaat. Dan moeten we er niet alleen met zorg en respect, maar ook professioneel mee omgaan. Efficiënt en effectief. En daar zetten wij ons met Stichting E30 voor in. Door netwerken te bieden waar kennisuitwisseling kan plaatsvinden, waar innovatie een broedplaats vindt en door scholing aan te bieden, debatten te faciliteren, publicaties te verzorgen en reizen te organiseren.

Dat komt er dit en komend jaar allemaal aan. Want hoe relevanter we ons erfgoed maken, hoe meer draagvlak ervoor zal zijn.

Boekenlegger op de permalink.